Capítulos
“Endireita” - A Intervenção Psicomotora na Promoção de Competências Sociais e Emocionais em jovens delinquentes
Santos, M., Sousa, A., Gomes, C., Silva, M., Paiva, B., Lebre, P., & Simões, C. (2020). “Endireita” - A Intervenção Psicomotora na Promoção de Competências Sociais e Emocionais em jovens delinquentes. In A. Suarez, A. Veiga-Branco, & P. Alves (Coord.), Livro de Atas do 1º Congresso Internacional Inteligência emocional, Educação, Inclusão e Desenvolvimento, (pp. 180-192). Bragança: Instituto Politécnico de Bragança.
Inteligência Emocional e Resiliência dos Docentes: Uma Revisão Integrada
Silva, M., Lebre, P., & Simões, C. (2020). Inteligência Emocional e Resiliência dos Docentes: Uma Revisão Integrada. In A. Suarez, A. Veiga-Branco, & P. Alves (Coord.), Livro de Atas do 1º Congresso Internacional Inteligência emocional, Educação, Inclusão e Desenvolvimento, (pp. 66-76). Bragança: Instituto Politécnico de Bragança.
RESCUR into Action: Resilience promotion in Portugal
Simões, C., Lebre, P., Santos, A., Fonseca, a. M., Simões, C., Branquinho, C., Gaspar, T., Matos, M. G. (2020). RESCUR into Action: Resilience promotion in Portugal. In C. Cefai & Spiteri, R. (Eds), Resilience in Schools: Research and Practice, (pp. 142-166). Centre for Resilience and Socio-Emotional Health, University of Malta.
Recursos Online: Potenciar as TIC na criação de Networking na Promoção da Saúde Mental
Branquinho, C., Gaspar, T., Guedes, F., & Matos, M. G. (2019). Recursos Online: Potenciar as TIC na criação de Networking na Promoção da Saúde Mental. In I. Patrão & Leal, I., Intervenção em Ciberpsicologia, (pp. 17-28). Lisboa: Pactor.
The Roma Population in Portugal: A Changing Picture
Calado, P., Moreira, L. J., Costa, S., Simões, C., & Matos, M. G. (2019). The Roma Population in Portugal: A Changing Picture. In A. Óhidy & K. R. Forray (Eds.), Lifelong Learning and the Roma Minority in Western and Southern Europe, United Kingdom: Emerald Publishing Limited.
Towards an intelligent Learning Management System: The A/B/C-TEACH approach
Dias, S. B., Hadjileontiadou, S., Diniz, J. A., & Hadjileontiadis, L. (2019). Towards an intelligent Learning Management System: The A/B/C-TEACH approach. In M. Tsitouridou M., J. A. Diniz, & T. Mikropoulos (Eds.), Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education. Computer and Information Scienc, (vol 993). Cham: Springer.
Sentiment Analysis Techniques and Applications in Education: A Survey
Dolianiti F. S., Iakovakis D., Dias S. B., Hadjileontiadou S., Diniz J. A., & Hadjileontiadis L. (2019). Sentiment Analysis Techniques and Applications in Education: A Survey. In M. Tsitouridou, J.A. Diniz, & T. Mikropoulos (Eds.), Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education. Computer and Information Science, (vol. 993). Cham: Springer.
Sentiment analysis on educational databases: A comparison of commercial tools
Dolianiti, F., Iakovakis, D., Dias, S. B., Hadjileontiadou, S., Diniz, J. A., Tsitouridou, M., Bamidis, P., & Hadjileontiadis, L. J. (2019). Sentiment analysis on educational databases: A comparison of commercial tools. Réseau Méditerranéen de Recherches en Éducation Scientifique et Technologique, (siest2019). Patras, Greece.
Parentalidade e seu Impacto na Qualidade de Vida dos Filhos
Gaspar, T., Cerqueira, A., Guedes, F. B., & Matos, M. G. (2019). Parentalidade e seu Impacto na Qualidade de Vida dos Filhos. In M. L. M. S. Miyazaki, M. L. M. Teodoro, & R. Gorayeb. (orgs.), PROPSICO Clínica e Saúde, ciclo 2, Vol 4, (111-140). Porto Alegre: Artmed.
Early Parkinson’s disease detection via touchscreen typing analysis using convolutional neural networks
Iakovakis, D., Hadjidimitriou, S., Charisis, V., Bostanjopoulou, S., Katsarou, Z., Klingelhoefer, L., Mayer, S., Reichmann, H., Dias, S. B., Diniz, J. A., Trivedi, D., Chaudhuri, R. and Hadjileontiadis, L.J. (2019). Early Parkinson’s disease detection via touchscreen typing analysis using convolutional neural networks. IEEE Engineering in Medicine and Biology Society, (EMBC 2019). IEEE, Berlin, Germany.